На основание чл.21, ал.2 от ЗМСМА, в Общински Съвет Созопол, ще бъде внесен следния проект на Р Е Ш Е Н И Е за изменения в Правилника за организацията и дейността на Общинско предприятие „Рибарски пристанища Община Созопол и Приложение №1 към него.
Съгласно чл. 26 ал. 4, изр.второ от ЗНА и във връзка с чл. 77 от АПК в законоустановения срок от 14 дни, Община Созопол чрез настоящето публикуване предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения, мнения и препоръки по проекта. С цел настоящите промени да намерят отражение в проекта за бюджет за 2022г.на общината, същото обуславя промените да бъдат разгледани и приети от Общински съвет Созопол в най-кратки срокове.
1.Причини, налагащи изменението на Наредбата.
С Решение №289/27.05.2016г.Общински съвет – Созопол е приел действащия към настоящия момент Правилник за организацията и дейността на Общинско предприятие „Рибарски пристанища Община Созопол.
В настоящия проект, предмет на предложеното изменение са Правилника и Приложение №1, неразделна част от него, което се отнася до структурата и числеността на общинското предприятие.
В момента Пристанище гр.Созопол има само един моряк, а през 2021г. са били пуснати в експлоатация два нови Пирса, което е довело до увеличение на броя на домуващите лодки и посещаемостта на самото пристанище.
2. Цели, които се поставят с изменението на Наредбата.
Целта на предложената промяна е подобряване организацията на пристанището и качеството на предлаганите услуги, като предложението е да се увеличи на числеността с 1 /една/ бройка на длъжност „моряк“ като по този начин общата численост се увеличава от 6 на 7 бройки.
3.Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба
Изменението на наредбата е свързано с изразходване на допълнителни финансови средства от бюджета на Общината, изразяващи се в осигуряването на една работна заплата за заемане на длъжността, както и с ангажиране на допълнителни човешки ресурси.
4.Очаквани резултати от изменение на Наредбата:
Очакваните резултати в обществен план съответстват на поставените по-горе цели.
С предложената трансформация ще се постигне по-добро качество на предлаганите услуги и по-добра организация на работата на пристанище гр.Созопол.
5.Анализ на съответствие с правото на Европейския съюз.
Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с проекта. Съдържанието на проекта за промяна на критериите не противоречи на норми от по-висока степен на българското и на европейското законодателство и кореспондира с Европейското законодателство-Европейска Харта за местно самоуправление и в Европейска Харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейската общност, свързани с тази материя.
Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлагания проект.
Съдържанието в проектите не противоречи на норми от по-висока степен на българското и на европейското законодателство. В този смисъл предлаганият проект за изменение е подзаконов нормативен акт, разработен в съответствие със Закона за нормативните актове и кореспондира с Европейското законодателство-Европейска Харта за местно самоуправление и в Европейска Харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейската общност, свързани с тази материя. Проектът е съобразен с европейското законодателство - Регламент (ЕО) №1082/2006 г. на Европейския парламент и на Съвета и Европейската харта за местно самоуправление, както и с разпоредбите и целите на националното и местно законодателство.
Предлаганите промени не противоречат на норми от по-висока йерархия и на европейското законодателство.
В рамките на законовия 14-дневен срок за обществени консултации ще бъдат взети предвид предложенията и становищата като същите ще бъдат публикувани на интернет страницата на община Созопол в предвидения от закона срок. Публикувана справка ще отразява постъпилите предложения заедно с обосновка на неприетите предложения като същите ще бъдат оповестени от вносителя преди приемането на акта на Общински съвет – Созопол.
С изготвянето на проекта са спазени принципите съгласно чл.26, ал.1 от Закона за нормативните актове, а именно:
Принцип на необходимост – Приемането на проекта е необходимо предвид изложените мотиви.
Принцип на обоснованост – чл.21, ал.2 Закона за местното самоуправление и местната администрация и това, че по смисъла на Закона за местното самоуправление и местната администрация общината е основната административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление, което се изразява в правото и реалната възможност на гражданите и избраните от тях органи да решават самостоятелно всички въпроси от местно значение, които законът е предоставил в тяхна компетентност.
Принципите на предвидимост и откритост са спазени – проектът с мотивите и предварителна оценка на въздействието е публикуван на интернет страницата на община Созопол за навременно информиране и предоставяне на становища и предложения от заинтересованите групи.
Принцип на съгласуваност – проектът с мотивите чрез интернет страницата на община Созопол публично са предоставени на заинтересованите групи като ще бъдат взети предвид направените в хода на обсъждането становища и предложения.
Принцип на субсидиарност, пропорционалност и стабилност - проектът е изработен от представители на отдели, които пряко работят по тази материя.
ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ
Предвид гореизложеното и на основание чл.21, ал.1, т.23 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация във връзка с чл.18, ал.1 от Правилника за организацията и дейността на Общинско предприятие „Рибарски пристанища Община Созопол предлагам Общински съвет Созопол да обсъди и приеме следното:
РЕШЕНИЕ:
1. Общински съвет Созопол приема следните промени в Правилника за организацията и дейността на Общинско предприятие „Рибарски пристанища Община Созопол и Приложение №1 към него:
1.1. В т.II. СТРУКТУРА И УПРАВЛЕНИЕ, чл.13, т.3 се изменя и придобива следната редакция: „Общинското предприятие е с обща численост на персонала 7 бр., както следва:
1. Директор – 1бр.;
2. Боцман – 1 бр.;
3. Моряк – 3 бр.;
4. Счетоводител – 1 бр.;
5. Хигиенист – 1 бр.“
1.2. В Приложение №1 бройките на длъжността „Моряк“ се увеличават на 3 и се променя се „Обща чиленост“ като от бройките от 6 стават 7 бройки.
Приложение №1
Длъжност
|
Брой служители |
Образование
|
Вид право-отношение |
Код по НКП |
Директор |
1 |
висше |
трудово |
11206006 |
Боцман |
1 |
висше/средно |
трудово |
83502001 |
Моряк |
3 |
висше/средно |
трудово |
83502006 |
Счетоводител |
1 |
висше/средно средно |
трудово |
24116004 |
Чистач-хигиенист |
1 |
средно |
трудово |
91120004 |
ОБЩО |
7 |
|
|
|
