ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА
ЗА СИМВОЛИТЕ НА ОБЩИНА СОЗОПОЛ
На основание чл. 26, ал.3 и ал. 4 от Закона за нормативните актове на заинтересованите лица се предоставя законоустановения 30-дневен срок, считано от 5 август 2022г. за предложения и становища по настоящия ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НАРЕДБА ЗА СИМВОЛИТЕ НА ОБЩИНА СОЗОПОЛ
Предложения и становища могат да бъдат депозирани в деловодството на община Созопол на адрес – гр. Созопол 8130, пл. Хан Крум №2 или на следния електронен адрес: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
На основаниe чл.28, ал.2 от Закона за нормативните актове Ви представяме следните:
MОТИВИ
I. Причини, които налагат приемането на предложения проект
С Решение №1275 от Протокол №46/30.06.2015г. на Общински съвет Созопол е приета действащата Наредба за символите на община Созопол, която урежда отношенията от местно значение, свързани със символите и почетната наградна система на общината, както и условията и критериите за тяхното присъждане и връчване. Раздел IV на Глава трета от наредбата предвижда изискванията и реда за присъждането на званието „Почетен гражданин на община Созопол”. Удостояването с това звание става след решение на Общински съвет Созопол, прието с обикновено мнозинство. За почетни граждани на община Созопол могат да се предлагат пълнолетни, неосъждани български и чуждестранни граждани за: 1.изключителен принос и заслуги за развитието на община Созопол; 2.изключителни постижения в областта на обществено-политическия, научния, стопанския, социалния, културния и спортен живот; 3.изключителен принос, свързан с популяризирането на името на град Созопол и община Созопол; 4.дългогодишна обществено-полезна дейност и дейности свързани със социалното подпомагане и развитието на гражданското общество в Созопол; 5.дарителство с непреходна стойност и обществена значимост; 6.проявен изключителен героизъм.
На удостоените със званието “Почетен гражданин” се издава удостоверение, което изразява морално признателността към съответната личност за нейните заслуги към община Созопол. Настоящият проект за изменение и допълнение е изготвен с цел създаване на някои права за носителите на званието като израз на признание, уважение и благодарност, чрез които отличието да придобие освен морално също така и материално измерение. Почетното звание следва да има необходимата тежест и да му се придаде необходимото значение чрез външен израз, тъй като това са хора с изключителен принос и заслуги за нашата община.
За физическите лица, имащи заслуги към развитието на различни сектори с важност за община Созопол, носители на званието „Почетен гражданин” се предвижда създаване на следните права: право безплатно да се ползват обществения превоз на пътници по областна и общинска транспортни схеми от квотата на община Созопол, право безплатно да посещават платени културни мероприятия – концерти, фестивали или др.п. и спортни мероприятия, на които организатор е община Созопол, право безплатно да посещават музеи, изложби, галерии или др.п., собственост на община Созопол, право на една безплатна магнитна карта/пластика/ за достъп до Стар град Созопол за един автомобил, право безплатно да ползват местата с режим на паркиране „Синя зона“ в рамките на 4 часа, както и право безплатно да получат дърва за огрев от квотата „за местно население“ в обем дървесина, определен за един член на домакинство, съгласно одобреното от Общински съвет за съответната година.
Материалният израз на тези права е символичен, но значението му ще допринесе за поощряването на делата, които почетните граждани са извършили в полза на общината и ще покаже признателността към тях в по-реално изражение. Създаването на тези права символично ще отличи почетните граждани именно като такива и ще стимулира както тях, така и останалите.
II. Цели, които налагат приемането на предложения проект
По-силно изразяване на признание, уважение и благодарност към хората с изключителен принос и заслуги за общината, което да ги отличи.
III.Финансови и други средства, необходими за прилагане на новата уредба
Прилагането на наредбата не е свързано с изразходването на финансови средства от бюджета на общината. Не е свързано с допълнителни човешки ресурси.
IV. Очакваните резултати от прилагането:
По-широко публично изразяване на оказваната подкрепа от община Созопол по отношение на почетните й граждани.
V.Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз и на Република България:
Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлагания проект.
Съдържанието в проекта не противоречи на норми от по-висока степен на българското и на европейското законодателство. В този смисъл предлаганият проект за изменение е подзаконов нормативен акт, разработен в съответствие със Закона за нормативните актове/ЗНА/, Указ №883 за прилагане на ЗНА и кореспондира с Европейското законодателство-Европейска Харта за местно самоуправление и в Европейска Харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейската общност, свързани с тази материя. При изработването на настоящия нормативен акт са взети предвид основополагащите принципи на правото на Европейския съюз. Предлаганите промени не противоречат на норми от по-висока йерархия на националното и на европейското законодателство.
В рамките на законовия 30-дневен срок за обществени консултации ще бъдат взети предвид предложенията и становищата като същите ще бъдат публикувани на интернет страницата на община Созопол в предвидения от закона срок. Публикувана справка ще отразява постъпилите предложения заедно с обосновка на неприетите предложения като същите ще бъдат оповестени от вносителя преди приемането на акта на Общински съвет – Созопол.
С изготвянето на проекта са спазени принципите съгласно чл.26, ал.1 от Закона за нормативните актове, а именно:
Принцип на необходимост – Изготвянето на проекта е необходимо с оглед нуждата да се приемат някои допълнения в нормативния акт.
Принцип на обоснованост – чл.21, ал.1, т.23 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация при спазване изискванията на чл.11,ал.3, чл.19, ал.1, чл.20, чл.26 и чл.28 от Закона за нормативните актове във връзка с чл.79 от Административнопроцесуалния кодекс.
Принципите на предвидимост и откритост са спазени – проектът с мотивите и предварителна оценка на въздействието е публикуван на интернет страницата на община Созопол за навременно информиране и предоставяне на становища и предложения от заинтересованите групи.
Принцип на съгласуваност – проектът с мотивите чрез интернет страницата на община Созопол публично са предоставени на заинтересованите групи като ще бъдат взети предвид направените в хода на обсъждането становища и предложения.
Принцип на субсидиарност, пропорционалност и стабилност–Проектът е в съответствие с нормативните актове от по-висока степен. При изработването му са спазени чл.18а от Закона за нормативните актове, както и разпоредбите на глави II и III от същия - Извършена е предварителна оценка на въздействието.
ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ
Във връзка с гореизложеното и при спазване изискванията на чл.11, ал.3, чл.20, чл.26 и чл.28 от Закона за нормативните актове и чл.77 и чл.79 от Административнопроцесуалния кодекс, както и на основание чл.21, ал.1, т.23 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, предлагам Общински съвет Созопол да вземе следното:
РЕШЕНИЕ:
1. Приема Наредба за изменение и допълнение на Наредба за символите на община Созопол, съгласно Приложение №1, което е неразделна част от настоящото решение.
2. Възлага на кмета на община Созопол осъществяването на всички дейности, необходими за правилното и законосъобразното изпълнение на решението.
