НачалоАдминистративни актовеПроекти на нормативни актовеПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „СОЗОПОЛ“ И ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „ЧЕРНОМОРЕЦ“

ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „СОЗОПОЛ“ И ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „ЧЕРНОМОРЕЦ“

  • ПДФ
  • Печат

ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „СОЗОПОЛ“ И ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „ЧЕРНОМОРЕЦ“

На основание чл. 26, ал.3 и ал. 4 от Закона за нормативните актове на заинтересованите лица се предоставя законоустановения 30-дневен срок, считано от 31 август 2022год. за предложения и становища по настоящите ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „СОЗОПОЛ“ И ПРОЕКТ НА ПРАВИЛНИК ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ПРАВИЛНИКА ЗА ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТА В РИБАРСКО ПРИСТАНИЩЕ „ЧЕРНОМОРЕЦ“. Предложения и становища могат да бъдат депозирани в деловодството на община Созопол на адрес – гр. Созопол 8130, пл. Хан Крум №2 или на следния електронен адрес: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

На основаниe чл.28, ал.2 от Закона за нормативните актове Ви представяме следните:

MОТИВИ

I. Причини, които налагат приемането на предложения проект:

С Решение №543/22.12.2021г. на Общински съвет Созопол са приети Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организация на работа в рибарско пристанище „Созопол“ и Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организация на работа в рибарско пристанище „Черноморец“, чрез които са приети промени в Тарифите към тях.

Съгласно сега действащите тарифи годишна цена за корабно място за риболовен кораб/лодка, когато собственикът е регистриран по постоянен адрес на територията на община Созопол и притежава валидно разрешително за стопански риболов за съответната година при дължина на плавателния съд до 7 метра е 50,00лв, а от 7-10м е 100лв. А за тези, които не притежават разрешително – до 7м. е 130лв, а от 7-10м – 150лв. Вече близо 8 месеца след прилагането на тарифите директорът на ОП „Рибарски пристанища община Созопол“ установи проблем по отношение на местните плавателните съдове, надвишаващи 7м. в повечето случаи с незначителни 20-30см. Поради това за тях се определя по-високата цена, а реално собствениците на плавателни съдове до 7м и до 8м. използват едни и същи кейови места и почти няма разлика в територията, която заемат в акваторията. Това от своя страна води до засягане на принципа на социална справедливост, тъй като за разлика от 20-30см. и при ползване при еднакви условия, трябва да заплащат по-високата цена.

Именно във връзка с това е изготвен настоящият проект, който предвижда по-благоприятно положение за местните собственици на плавателни съдове. Предлага се, когато изменение на дължината на плавателния съд от 7м. на 8м. при посочените в проекта условия.

По този начин ще бъде създадено едно по-благоприятно и целесъобразно положение за местните и подзаконовата нормативна уредба ще отговаря повече на действителното фактическо положение.

II. Цели, които налагат приемането на предложения проект:

Създаване на социално справедливо и по-благоприятно положение за собствениците на местни плавателни съдове.

III. Финансови и други средства, необходими за прилагане на новата уредба:

Изменението на правилниците и в частност тарифите към тях не е свързано с изразходването на допълнителни финансови средства от бюджета на Община Созопол, като не са необходими и други средства за прилагането им.

IV. Очакваните резултати от прилагането:

Очакваните резултати в обществен план съответстват на поставените по-горе цели.

V. Анализ за съответствие с правото на Европейския съюз:

Европейското законодателство е изградено върху водещите принципи на откритост, публичност и граждански контрол върху дейността на местните власти, което съответства на целите, поставени с предлагания проект.

Съдържанието в проектите не противоречи на норми от по-висока степен на българското и на европейското законодателство. В този смисъл предлаганият проект за изменение е подзаконов нормативен акт, разработен в съответствие със Закона за нормативните актове и кореспондира с Европейското законодателство-Европейска Харта за местно самоуправление и в Европейска Харта за регионално развитие, както и с директиви на Европейската общност, свързани с тази материя. Предлаганите промени не противоречат на норми от по-висока йерархия от местното законодателство, както и на европейското.

В рамките на законовия 30-дневен срок за обществени консултации ще бъдат взети предвид предложенията и становищата като същите ще бъдат публикувани на интернет страницата на община Созопол в предвидения от закона срок. Публикувана справка ще отразява постъпилите предложения заедно с обосновка на неприетите предложения като същите ще бъдат оповестени от вносителя преди приемането на акта на Общински съвет – Созопол.

С изготвянето на проекта са спазени принципите съгласно чл.26, ал.1 от Закона за нормативните актове, а именно:

Принцип на необходимост Приемането на проекта е необходимо предвид изложените мотиви.

Принцип на обоснованост – чл.21, ал.1, т.23 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.

Принципите на предвидимост и откритост са спазени – проектът с мотивите и предварителна оценка на въздействието е публикуван на интернет страницата на община Созопол за навременно информиране и предоставяне на становища и предложения от заинтересованите групи.

Принцип на съгласуваност – проектът с мотивите чрез интернет страницата на община Созопол публично са предоставени на заинтересованите групи като ще бъдат взети предвид направените в хода на обсъждането становища и предложения.

Принцип на субсидиарност, пропорционалност и стабилност - проектът е изработен от представители на отдели, които пряко работят по тази материя. Проектът е в съответствие с нормативните актове от по-висока степен. При изработването му са спазени чл.18а от Закона за нормативните актове, както и разпоредбите на глави II и III от същия - Извършена е предварителна оценка на въздействието.

ПРОЕКТ НА РЕШЕНИЕ

Във връзка с гореизложеното и при спазване изискванията на чл.11, ал.3, чл.20, чл.26 и чл.28 от Закона за нормативните актове и чл.79 от Административнопроцесуалния кодекс, както и на основание чл.21, ал.1, т.23 и ал.2 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, предлагам Общински съвет Созопол да вземе следното:

РЕШЕНИЕ:

1. Общински съвет Созопол приема Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организация на работа в рибарско пристанище „Созопол“, съгласно Приложение №1, което е неразделна част от настоящото решение.

2. Общински съвет Созопол приема Правилник за изменение и допълнение на Правилника за организация на работа в рибарско пристанище „Черноморец“, съгласно Приложение №2, което е неразделна част от настоящото решение

3. Възлага на кмета на община Созопол осъществяването на всички дейности, необходими за правилното и законосъобразното изпълнение на решението.

scroll back to top
 

е-вестник

Вестник "Созопол"

e-paybaner

easypay

Център за подкрепа на жертви на социално насилие "Вселена"

Get the Flash Player To see this player.

ShellCorporate-UpstreamBanners-200x350px 20161201

fundburgas.org

март 2025
пвсчпсн
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31