Основни характеристики на РДНО-Созопол
РДНО-СОЗОПОЛ
- 1 – разположено върху площ от 124.129 дка;
- 2 – проектен капацитет от 502 444 тона;
- 3 – средногодишен капацитет 71.68 т/24h;
- 4 – максимално дневно натоварване през летния сезон до 120т/24h;
- 5 – проектен период на експлоатация – 25 години
ДЕПОТО ВКЛЮЧВА СЛЕДНИТЕ КОНСТРУКТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ
СМЕТИЩНИ КЛЕТКИ
- 1 – Сметищни клетки 1,2,3 и 4 която ще бъде изградена на следващ етап.
ЛПСОВ
- 2 – Зона за прием включително ЛПСОВ с второ стъпало БПСОВ
БПСОВ
- 3 – Сграда за контрол на движението , мостови кантари , миеща машина за гумите на камионите , административна сграда , гараж и работилница , сграда на аварийния генератор , навес за компактора.
- 4 – Пръстеновиден път на депотои външни диги.
мостови кантар
административна сграда
сграда на генератора
навес за компактора
КОНСТРУКТИВНИ ЕЛЕМЕНТИ НА СМЕТИЩНАТА КЛЕТКА
1 – Система за изолация ма сметищните клетки
2 – Система за управление на отточните води
3 – Система за събиране на газове
/ ще бъде изградена в хода на експлоатация /
4 – Система за горно покритие
Системата за изолация на сметиищните клетки представлява мембранна система която включва :
1 – Изкуствена геоложка бариера с минимална дебелина 0.5м от плътен слой глина с коефициент на проникване 0,8х10-9.
2 – Изкуствен слой мембрана от полиестер ниско налягане / ПЕНН / с дебелина 2 мм монтирана директно върху геоложката бариера.
3 – Защитен слой гео текстил , монтиран върху мембраната от полиестер ниско налягане / ПЕНН / .
4 – Дренажен слой.
Система за управление на отточните води със следните елементи:
1 – Дренажна система .
2 – Инспекционни тръби .
3 – Шахти за събиране на оточните води .
4 – Транспортни тръби до ПСОВ.
ПРИЕМ И КОНТРОЛ НА ОТПАДЪЦИ
Всички постъпващи отпадъци подлежат на визуален контрол , претегляне и регистрация през мостовите кантари на входа. Отпадъци които не съответстват на критериите за приемане се отказват , а транспортните средства превозващи приемливи отпадъци се отправят към съответната работеща клетка.
ОБРАБОТКА НА ОТПАДЪЦИТЕ
Отпадъците се разтоварват от транспортното средство в сметищната клетка , при което се осъществява последващ контролза допустимостта на отпадъка . При констатиране на доставка на непозволен отпадък , същия се връща на доставчина . Преди напускане на депото автомобилите задължително минават през машината за измиване на гуми . Разтоварените отпадъци в клетките се уплътняват със сметищен валяк а в края на работния ден отпадъците се покриват с почва или с подходящи отпадни материали . При достигане на проектната височина на депонираните отпадъци е необходимо да се постави окончателното покритие.
ПРЕЧИСТВАНЕ НА ФОРМИРАНИЯ ИНФИЛТРАТ
Инфилтрата от клетките се доставя до ЛПСОВ посредством помпи по транспортни тръбопроводи , където съгласно технологичния процес се обработва с варно мляко и FeCl3 / железен трихлорид / до постигане на нормативно заложените показатели.
ВТОРИЧНО ПРЕЧИСТВАНЕ
Към БПСОВ постъпват пречистен инфилтрат, битови и производствени отпадни води от стопанския двор , които се отаяват и в биобасеина се обогатяват с кислород . След което преминават в биобасеините за допречистване .
обогатяване с кислород
допречистване в биобасеините
РАБОТАТА НА ДЕПОТО ЩЕ БЪДЕ ПОДЛОЖЕНА НА МОНИТОРИНГ НА ОКОЛНАТА СРЕДА ЧРЕЗ КОНТРОЛ НА
- 1 – ПОДПОЧВЕНИ ВОДИ
- 2 – КАЧЕСТВЕНИ ПОКАЗАТЕЛИ НА ПРЕРАБОТЕНИЯ ИНФИЛТРАТ
- 3 – УЛАВЯНЕ НА СМЕТИЩЕН ГАЗ
- 4 – ЗАМЕРВАНЕ ЧИСТОТАТА НА ВЪЗДУХА
